2 steg från paradise.

Tänk om är min akilleshäl, min svaghet. Ibland består mina dagar av väldigt mycket ”tänk om..” och då gäller det bara att försöka tänka sig ur det och istället fokusera på det positiva.

Som jag har nämt tidigare så är inte vintern min årstid, alls. Det kan visst vara mysigt med alla tända ljus och den fina mysiga julstämningen som byggs upp och förbereder oss för den 24 december, men det är det fruktansvärt gråa och mörka som får mig att längta mig bort till varmare breddgrader. Att få vakna på morgonen och få känna alla okända dofter av annorlunda kryddor och natur, okända ljud och havets brus som tränger sig in genom dom tunna gardinerna vid balkongen, solens strålar som smeker ansiktet när man fortfarande ligger kvar i sängen och att få vakna upp till nypressad juice. Det är fantastiskt.

Jag saknar det ljuva livet i paradiset, även om det så bara varar i 2 veckor så är dem två veckorna guldvärda för min själ och mitt sinne.

Lämna en kommentar