”And when you’re feeling empty keep me in your memory..”

I morgon flyttar en av min närmsta och bästa vänner till Toronto. Vi har gått igenom mycket tillsammans, bra och dåligt, men vi har alltid hittat tillbaka till varandra och nu flyttar hon till en annan del av världen och hon och L påbörjar sitt alldeles egna äventyr. Fantastiskt!

Åren på elevhemmet, festerna med Saranoff och danskt Citronvatten, valborg med ciderfyllda skor hos Phille, rånare som blev jagade, vintermys i Peters igloo på baksidan av hans trädgård, sena nätter med varm choklad i soffan, försenade dagar i skolan för vi stod och sjöng i fönen till Roxette, skolavslutningen i tvåan, killproblem, promenader, ups and downs.. Listan kan göras lång med allt vi har gjort.

Jag kommer ihåg när du började plugga i Helsingborg och du ringde och berättade att du hade sett och träffat den mest fantastiska kille du någonsin hade skådat, L.. Och i morgon så flyttar ni, du och han, till Toronto och påbörjar den största resan i ert liv. Ni har världen framför era fötter och vad ni än tar för er så kommer ni att lyckas, det är mitt löfte till er. 

Jag är stolt över dig och jag kommer sakna dig mer än vad ord kan beskriva och det som känns i hjärtat är att jag inte kan vara där och krama dig när du går igenom något jobbigt eller dela ditt skratt när något helt fantastiskt har hänt. Men som tur är vet jag att L gör ett fantastiskt jobb med just detta och det ger mig lugn i själen.

Där finns en miljon saker jag vill säga men just nu står det bara still av tusen tankar och känslor.

Jag älskar dig och vi ses snart, avståndet är inte längre än vad man gör det!

BildKÄRLEK!

Lämna en kommentar